Té com a objectiu, treballar aspectes com la participació i la interacció dins d’un grup, a més de tindre una gran flexibilitat a l’hora de interactuar en qualsevol moment per a poder compartir les conclusions de diversos llibres. D’aquesta manera, es fomenta la lectura de llibres en valencià.
Paraules clau: fomentar l'hàbit del lector, gaudi lector, comprensió lectora, literatura juvenil.
Normes del blog:
Només el primer alumne que llija un llibre farà una nova entrada. La resta, hauran d'afegir un comentari a aquesta amb el resum del llibre.
Durant les classes, i sense previ avis, vos podem preguntar alguna cosa dels llibres llegits... Tingueu cura a escriure alguna entrada sense haver llegit tot el llibre!
Continguts:
En aquesta activitat, els alumnes hauran d'interioritzar una sèrie de continguts relacionats amb el bloc de continguts 2: la comunicació escrita: llegir.
En primer lloc, ells escolliran una sèrie de lectures i és raonarà la seua elecció en el blog, per la qual cosa el docent valorarà la iniciativa i participació. A més a més, els estudiants deuran saber exposar les seues conclusions sobre els diversos llibres i reconèixer la intenció de l'autor si cal. De manera qualitativa el docent valorarà el que ha exposat l'alumne.
Per continuar, els textos a llegir són de temàtiques diverses, i l'alumne de manera autònoma, reflexiva i dialogada amb l'ajuda dels seus companys haurà d'interpretar-los.
Per a finalitzar, s´utilitzarà de manera autònoma diferents tipus de biblioteques d'aula, centre, municipal, pública o virtual per a localitzar i obtenir informació, a més de saber utilitzar ferramentes que faciliten aquest tipus d'activitat com és el blog.
Avaluació:
Al llarg del curs, els alumnes hauran de llegir i exposar les conclusions de manera correcta (adequació, coherència, cohesió) d'un mínim de cinc llibres per a poder aconseguir una qualificació de cinc sobre deu.
Per sorteig, el alumnes hauran de llegir el primer llibre que els corresponga, d’aquesta manera podrem tindre les conclusions de tots els llibres. Les pròximes tres lectures seran de lliure elecció de la llista, però es justificarà a partir de les conclusions que han realitzat els companys. Per últim, els alumnes hauran de triar un llibre que no estiga en la llista facilitada pel docent.
Es valorarà positivament els comentaris fets durant la lectura; si t’agrada alguna cosa del teu llibre, explica’ns-ho. També ens agradaria que recomanares el llibre a algun company que encara no haja llegit eixe llibre.
Els alumnes interessats a acréixer els seus resultats acadèmics, podran llegir més llibres millorant en un punt cada llibre llegit, fins el deu.
Els comentaris:
Les conclusions no han de presentar errades gramaticals ni d'ortografia, a més han de tindre les característiques pròpies d'un text ben escrit (adequació, coherència, cohesió, correcció i estil). Totes les parts de la rúbrica han d'estar aprovades amb un apte per a poder avaluar les conclusions.
